NP Podyjí 2012

Víkendový trek – Podyjí – Znojemsko 20.4. – 22.4.2012

PÁTEK. Odjíždíme po desáté z ČB (Souky, já), poté přestup v cca 13:15 v Okříškách a odtud do Znojma. Ve Znojmě se setkáváme s Fukáčem. Chvíli bloumáme po městě, po jeho zběžném obhlédnutí nastupujeme žlutou turistickou značku (ŽZ) kolem VN Znojmo. Poté nastupujeme na ZZ, ze které je pár pěkných výhledů do údolí Dyje. Poté souběžně s jezdeckou trasou vede ZZ do Popic. U Popic za hranicemi parku stavíme přístřešek, večeříme a popijeme vína při skromném ohni. Celou noc prší.

SOBOTA. Po snídani pokračujeme po ČZ přes Popice do vsi Havraníky, u stánku koštujeme Rulandské šedé a Tramín červený, nakoupíme i nějaká láhve a také se v jedné z hospod naobědváme (nic moc). Po pivku, vínu a na slunci nohy těžknou. Vyčasilo se a je krásně. Dále přecházíme Havranické vřesoviště, pak scházíme opět k řece, přecházíme na druhý břeh a narážíme na vinice Šobes. Také koštujeme. Pokračovat dále po červené do prudkého ostrohu po dalším vínu jde o poznání hůře. Před vinicemi potkáváme, jaká to náhoda, našeho známého z intru a Davidovo spolužák z OTŽP Víta Vejmolu. Odbočujeme na vyhlídku Železné schody, kde obědváme. Následuje odbočka na Nový Hrádek (po kt. se musíme vrátit  stejnou cestou zpět), kde absolvujeme zkrácenou exkurzi s erudovaným výkladem a zapáleným průvodcem. Z vyhlídky zříceniny jsou nádherné výhledy na meandry Dyje. Jdeme dále na Lukov, kde si dáme další pivo a polévku. To už máme slušnou hladinku, přičemž nás zve místní na Slivovici, těmto svodům podlehne David, ale zakrátko pokračujeme, náš cíl je ještě kousek cesty a už se stmívá. Na Keplech v přístřešku přenocujeme.

NEDĚLE. Poslední den nás čeká Pašerácká stezka (po ČZ) až do Vranova nad Dyjí. Vede podél Dyje atraktivními zákoutími. V závěru už pochodujeme po asfaltové komunikaci až do Vranova. Nakonec po ZZ kt. vede po pravém a posléze levém břehu. Ve Vranově máme hodinu času, kt. využíváme k nákupu ve skromném krámku. Po desáté hodině jedeme na Znojmo. Po jedenácté ze Znojma na ČB stejnou trasou zpět. David se odtrhává u Třebíče v jedné železniční stanici, aby pokračoval busem. A ano, abych nezapomněl, nevěřil bych, že je to možné, ale Souky ucpal ve vlaku hajzlík zrovna, když o něj byl velký zájem v „našem“ vagónu. No, po krátké disputaci s jemně rozčíleným průvodčím to dopadlo dobře (nebyl vyloučen z přepravy a ani se nemusel hrabat v hovnech). Co lze v námi prošlé trase vidět?  Jaké typy krajiny? Od lesů (bučiny, buko-habřiny) přes vřesoviště, staré vinice a skalní ostrohy nebo v dávné době kulturně využívané louky. Vyskytuje se zde celá řada panoských  teplomilných rostlin a živočichů.

Jožin

3 komentáře: „NP Podyjí 2012

• 18.12.2012 (14.01)
    Permalink

Jsem poněkud zklamán tímto blogem. V začátcích jsem ho čítal pravidelně. Ale nyní jsou příspěvky zastaralé, nic se tu neděje…bloger nebloguje.

• 3.1.2013 (23.57)

Budiž menší náplastí Malá Fatra 2012.